Altibox var først ute med fiberbredbånd til privatmarkedet i Norge, og i 2002 satte vi oss et mål om å ha 28.000 fiberkunder innen 2017. Målet ble kraftig slått; i 2017 passerte vi 500.000 oppkoblede kunder. Nye Altibox TV (se under) sammen med en solid og stabil nykundevekst i partnerskapet for bredbånd har gjort 2017 til året med høyest organisk kundevekst i Altibox-historien. Hvert 11. minutt ble en ny Altibox-kunde koblet opp, og ved årsskiftet hadde dermed 47.348 nye husstander fått fiber.
Ifølge det uavhengige analysebyrået EPSI har Altibox de åtte siste årene hatt de mest fornøyde og lojale kundene på digital-TV og bredbånd.
Organisasjonen Fiber-to-the-home Europe utropte i 2012 Altibox til Europas beste fiberoperatør. Vi satset riktig i 2002, da vi fastla prinsippet om at alle våre kunder skal ha sin egen fiberkabel helt inn i veggen. Dette for at kundene til skal være helt sikre på at de har mer enn nok båndbredde til å dekke både dagens og morgendagens behov.
Det beste produktet skapes lokalt
Infrastruktur, kundekapasitet og kvalitetsprodukter er avgjørende for Altibox sin suksess med fiber. Mange av våre leverandører i ulike deler av landet er kraftselskaper. De har flere tiårs erfaring med å bygge infrastruktur og har solide rutiner for å håndtere store kundemasser over tid. Derfor er lokalkunnskap og lokal tilstedeværelse en annen suksessfaktor for Altibox.
Samfunnsbyggeren
I tillegg til å levere framtidsrettede TV-, IP-telefoni- og internettprodukter over fiberkabelen, setter Altibox også betydelige spor i samfunnet. Vi spiller en viktig rolle i utviklingen av velferdsteknologien som skal hjelpe eldre og mennesker med spesielle behov til å bo hjemme lengre. Altibox og våre leverandører sponser et bredt utvalg av organisasjoner og aktiviteter som utvikler morgendagens norske talenter.